Skip to content

Talentjourney: spoznavanje novih tehnologij

Septembra je v okviru projekta Talentjourney in priprav na vzpostavitev centra odličnosti na ŠC Velenje sestali direktor Šolskega centra Velenje, predstavniki ERŠ, ŠSGO in VSŠ, vključno z ravnatelji in predstavniki MIC-a.

Ko pride do množične proizvodnje, trenutni trendi robotike vključujejo pametne robotske sisteme. Cilj projekta Talentjourney je nadgraditi trenutni sistem robotike, do te točke, da lahko zagotovi izobraževanje in projektno delo srednješolcev, visokošolskih delavcev in delavcev v podjetju. Z nadgradnjo sedanjih sistemov in uvajanjem novih tehnologij, kot so sodelovalni roboti, računalniški vid, IoT, strojno učenje in drugi, lahko ustvarimo okolje, kjer lahko sodelujejo številni različni ljudje z različnih področij znanja in interesov.

IoT prinaša veliko prednosti, kot upravljanje in spremljanje strojev prek interneta. Glavni cilj je, da lahko robote, ki so povezani z omrežje, spremljamo od kjerkoli se trenutno nahajamo,  prav tako bi dobili podatke za prihodnjo obdelavo. Načrt je povezati različne robote v isto IoT omrežje in jih spremljati prek spletne aplikacije. Toliko različnih storitev na področjih IoT naprav prinaša številne prednosti, vendar to prinaša tudi slabosti. Ena od ključnih slabosti je varnost, ki je kot potrošniki ne preverjamo, ker nimamo dovolj znanja, čeprav bi bilo to potrebno. Varnostna izvedljivost IoT naprav je ključno vprašanje, saj lahko spletna stran omogoča napadalcem, da odklenejo vrata vaših hiš, prižgejo požar v kaminu in tako naprej. Posledice takšnih napadov so lahko v skrajnih primerih tako ogromne. Cilj je, da naš sistem zgradimo varno in moderno z uporabo najnovejših standardov v IoT / tehnologije 4.0.

Srednješolci se tako lahko naučijo osnov robotike, kako ravnati z njimi in kako jih uporabljati v osnovnih situacijah. S številnimi senzorji in aktuatorji lahko bolje razumejo naloge avtomatizacije. Izvajanje vaj s kolaborativnimi roboti zagotavlja varnejše delovno okolje. Študenti visokega šolstva se lahko naučijo, kako povezati predelovalno linijo, dobiti podatke na strežnik in z njimi operirati. Izkusijo lahko nove tehnologije, povezane z industrijo 4.0. S strojnim vidom in strojnim učenjem pa se lahko naučijo o tako imenovanih pametnih sistemih.

Avtor: Klemen Zaponšek